tisdag 16 april 2013

Didriksons Galonställ

Ja,
på dagis har man fått tips om vad som är bra att ha och inte. Det skulle givetvis vara superbra med ett fodrat galonställ till flickebarnet. 
Jo, de flesta är då slut vid den här årstiden och de som finns kvar av bra kvalle kostar ca.800kr. Billigt och bra..ehhh nääää, inte direkt.
Men vad gör man inte. Jag slog till på ett som kostade så där så att man svimmar men det var öppet köp i 30 dagar. Jag lämnade tillbaka det.
Det är här Blocket.se kommer in, och det är här jag får kontakt med en mamma genom att jag ville köpa bara en galonjacka. 
Det visar sig att hon sedan sms:ar mig och berättar att hon hittat brallan med fleeceväst och mjukt fleecefoder också. Det visar sig dessutom vara ett Boardman Didrikson galonställ. WOW!
-vill du att jag skickar dem till dig? (85 kr frakt)
-ja, gärna, sa jag.
Som sagt, Tobias trodde hon blåste mig men jag själv var faktiskt helt säker på att hon var en sådan person som bara var genuint snäll rakt igenom. 
Tro det eller ej, men mamman skickade hela galonstället till mig och det är i superbra kvalle. 
Mitt första köp av begagnade kläder. Jag tänkte så här; är det skit kastar jag det. 
Jag fick alltså det här finfina galonställ för 50 riksdaler. DET NI!

Igår kväll putsade jag upp det med gummistövels-rengöring. Putsade med svampen, kastade in den på 40 grader och körde noppmaskinen på flisen. Den blev ta mig 17 som ny. Den ser helt ny ut. 
FANTASTISKT.
Ibland gör man störtsköna kap. Det här var verkligen det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar